Sunday, April 15, 2012

Haiwan Peliharaan :D

Assalammualaikum korang . Ohh oke tittle hari ni pasal pets . Korang korang sume mesti penah bela pets kan ? And mostly kucing , hamster , arnab , guinea pig , hanjeng ( kalau yang bukan Islam laaa ) and so on . So today aku nak cerita siket pasal pets yang pernah aku bela . Aku ni jenis pantang tengok kuceng . Comel ssseeeessssssangatttt u'olls :D Geram ! Aku suke belai belai kuceng ni lagi lagi kalau dorang manjewwww gituwww hewwwsss hewwsss :D Aku dah start bela kuceng since aku darjah lagi . Dalam umor aku 10 , 11 tahun . Tapi selalu aku jumpe kuceng tu kuceng liar yang amat kasihan , tengah kebulur kelaparan mencari makanan :') Alolooooo sedih !


This was my first cat lookalike . Aku pon dah kurang jelas dengan warna kuceng ni . Tapi yang kompem nyaa aku sayang dia sangat sangat macam aku sayang anak anak dia . Isk iskkkk ;'(

Then , kuceng atas ni lahirkan 3 ekor baby kittens yang comey loteyyy . Aku namekan dorang Baby ( kaler putih tompok oren ) , Tompok ( kaler putih tompok hitam ) and Meowzy ( kaler putih ) . Sumpah aku rindukan dorang bertige sangat sangat :'(
Sadly , one by one baby kuceng kuceng ni hilang . Mak dia pulak pergi lepas tanggongjawab . I mean pergi carik makanan , then ushar jantan lain pastu hilang lahhh kot . So , aku and adik adik aku yang lain gigeh membesaukan tige ekor anak kuceng yang ditingglakan ibunya . But a few months I guess , Tompok hilang . Sedih sesangat . Pastu , beberape lame kemudian , Baby just been hit by my dad's car . Ya Allah , hancur luluh hati kami adik beradik tengok jasad Baby yang kecil tu dilenyek habis oleh sebuah kereta yang bagak . Aku dengan air mata meleleh leleh sebab sedih sangat pergi tanamkan anak kucing kesayangan kami :'(
Pastu tinggallah Meowzy sensorang kami jaga . Kiteorang dapat jage dia sampai besau . But fortunately , Meowzy pon mati sebab bergaduh dengan kuceng kuceng yang lain . Kenapa lah nasib kuceng kuceng aku cenggini rupe nye ? Macam malang jea :'(
RIP for all my three beloved kittens :'(

Then after a few years , I ada bela 2 ekor kucing betina , Chenni and Kakak . Haha their name are completely far different from each other tapi saya sayangggggg sangat mereka :') Anak anak dorang pon comel comel . I remembered , Chenni's kittens were , Kiki and Lala while Kakak's kittens were Kiko and Kopi . Haha nama kelako pon ade . Kau hado ? But because I cant stand the kittens smelly poops so , I decided to put them to a shophouses nearby my house . Sedih sangat . But nak buat cemane kan kalau dah berak merata rata . Even I dah buat macam macam cara suroh these kittens berak kat luar rumah . 

After awhile , I mean lama lepas tu I bela pulak kucing putih sejibik sejibon macam dak Meowzy . HAHAHHH , sayang gilaaa kat dia tapi AGAIN . My dad hit it . Ya Allah yang I sedih sangat dia tak mati lagi even dah kena langgar . My mum sendiri yang angkat sebab I tak berani angkat sebab tulang dia dah banyak patah . Darah pulak tak henti henti mengalir . I tak tahu nak buat cemana . Dah tanya jiran pon , peluang tipis untuk si kuceng ini teros hidup . After 2 days , he died .  So sekarang I macam sangat troma nak bela kucing . Actually apa yang I cerita ni just 50% jea . Another half lain kali lah cerita . Now , I ada bela kuceng ala ala parsi gituwww . Gemok gebu diberi nama Bubu . Halahai nama . Rase nak lempang pon ade .
 Ahhh muke nak market .Phuihhh ! 
Hihi awak bambam . Saya Sayanggg awak :*

KBAIBAI readers :)

No comments:

Post a Comment